Thursday 30 June 2011

misteri album KRUnisme

Baru-baru ni aku beli album KRU...biasalah peminat KRU kannn. Tapi ni album lama...keluar thn 2005 dulu. Cuma nak ckap kat siapa-siapa yg beli album "KRUnisme" ni...
korang yg dengar album KRUnisme ada dengan sampai abis tak?
maksud aku sampai 'last second on da last track'..
sebab aku ada dengar ada dialog tersembunyi kat last track tu?
Tapi yg dia dengar tu dari kaset..kalau dlm cd tak tau la ada ke tak..

ni aku quote sikit :
"aku dengar sampai habis. Album ni, sebelum lagu first tu, ada diorang buat macam welcoming track gitu, title lagu dia 'selamat datang' dan bila dah habis 10 lagu, ada penutup pulak, tajuk dia 'jumpa lagi' dan lepas tu..habis. Tapi aku beli cassete, macam ada banyak lebih lagi la. Aku nak dengar kali kedua, aku fast forward supaya tak lah membazir masa aku kan nak tunggu kaset tu berputar sampai habis.

Kemudian hari ni, aku dengar balik kaset ni sambil buat kerja. Kali ni, aku pasang kat radio, bukan walkman. Bila habis, dah sampai ke track 'Jumpa lagi' dan habis aku biarkan aje, khusyuk buat kerja. Tak semena-mena, tiba-tiba.. ada suara lagi. Terkejut aku. Macam suara sesat ataupun, mengikut versi cerita seram korea, ~"kaset berhantu"~.
suara tu bunyi macam ni, suara beberapa orang bercakap-cakap. Dialog dia:

-helo..hello..
-eh, album ni patutnya dah habis kan?
-ha ah. dah habis lah
-tapi dia ni tunggu apa lagi? takkan nak lagu lagi kot..
-ha ah. Tapi kesian kat dia tunggu lama nih.lagu pun lagu lah. nak lagu apa ni?
-kita nyanyi lagu ni lah!

 ~rasenyer ni suara EDRY ngan NORMAN. So diorang pun nyanyi satu lagi lagu yang tak bernama. Hishh. Ni seprais ke apa ni? Biasa
nyer kan, kalau lagu dah abis mesti ulang balik first track....tapi aku tak prasan sbb buat kerje masa tu. Lepas habis lagu 'Jumpa Lagi' tu...aku biar 40 saat,.. tapi klau korang tak sabar mesti tekan "forward"..tak pun tutup!!. Aku jumpe "hidden track" ni pun sbb aku tak prasan (kira nasib la ni)
HHAAA...macam mane boleh ada dlm track ni?!!...hishh,.. Macam-macam la abg-abg KRU ni.
http://2.bp.blogspot.com/-TuB8Op_f4GM/Tc3CtU9BdSI/AAAAAAAACHk/vefut4UekbM/s320/Kru%2B-%2BKrunisme.jpghaa...ni cover album KRUnisme
            

No comments:

Post a Comment